Prije ili kasnije morali smo dočekati paradoks koji se najavljivao u sferi blokiranja internetskih oglasa. Naime, AdBlock Plus, jedan od najpopularnijih svjetskih servisa za blokiranje oglasa, počet će – prodavati oglase. Iako ovo zvuči kao vijest s kakvog satiričnog portala, ipak radi se o točnoj informaciji. Tako će uskoro izdavači moći platiti AdBlocku kako bi se njihovi oglasi i stranice automatski našli na listi dopuštenih i prikazivati korisnicima, a sve će se odvijati kroz novi Adblockov servis koji je trenutačno u beta fazi testiranja.
Oglasi će biti okarakterizirani kao manje napadni u odnosu na one koje korisnici putem softvera pokušavaju blokirati, a prikazivat će se na mjestima blokiranih oglasa. Eyeo, vlasnik AdBlock Plus servisa, već neko vrijeme usmjerava poslovanje prema prodaji oglasa širenjem usluge 'prihvatljivih oglasa' koji na 'whitelistu' dodaje manje intruzivne oglase, ponekad uz 'naknadu'. Lista se također distribuira raznim drugim desktop i mobilnim servisima koji dobivaju dio zarade dopuste li prikaz oglasa.
Dakako da je ovakva ideja odmah naišla na protivnike koji, u prvom redu, ističu izostanak transparentnosti u procesu odobravanja koji su oglasi manja napast za korisnike. Eyeo je još ranije najavio osnivanje neovisnog i neprofitnog tijela koje bi trebalo određivati te standarde, ali to je obećanje zasad samo mrtvo slovo na papiru. Novi AdBlockov servis možda je i najbolji primjer kontradikcije u srži svakog softvera za blokiranje oglasa. Dok kao besplatni servisi za korisnike blokiraju prikaz oglasa moraju istovremeno od nečeg živjeti, a oglasi su najlakši način za zaradu.
Kada uzmemo u obzir prethodnu tvrdnju, lako je zaključiti da besplatni alati za blokiranje oglasa su u svojoj osnovi jednaki kao oglašivačke mreže koje bi, svojim djelovanjem, trebali prezirati i onemogućavati. Od početka je, zapravo, bilo jasno da će besplatni servisi za blokiranje napraviti 'puni krug' i postati servisi za prodaju, preprodaju i razmjenu oglasa. Djelatnost blokiranja oglasa su velike oglašivačke kuće već u više navrata nazivali reketarenjem. Iako će najpopularniji bloker sada prikazivati oglase, njihov sukob zasigurno neće stati. AdBlock će i dalje blokirati oglase, a prikazivati one koji njima plaćaju. Korisnici će i dalje biti prisiljeni gledati oglase, a jedina je razlika u tome što će Eyeo sada zarađivati.
ICTBusiness