MALI OGLASI
20.05.2020 | Mate Uzinić

OČE, PROSLAVI SINA OVOGA! Zašto je važno moliti?

Autor: Libero Portal
Foto: Dubrovačka biskupija
Zašto je važno moliti?
7. vazmena nedjelja

Današnji evanđeoski ulomak je prvi dio Isusove svećeničke molitve, izgovorene na kraju posljednje večere i neposredno prije odlaska u Maslinski vrt u kojemu će biti izdan, uhićen, a onda i osuđen i ubijen. Ulomci iz te molitve, podijeljeni na tri dijela, čitaju se kroz tri godine, kao evanđelje sedme i posljednje vazmene nedjelje. U prvom dijelu, onom koji nam je danas ponuđen, Isus Oca moli za sebe. U drugom dijelu, koji počinje već u ovom dijelu koji nam je danas ponuđen, ali će nam uglavnom biti ponuđen dogodine, Isus moli za svoje učenike. I u trećem dijelu, onom koji će na  biti ponuđen za dvije godine, moli za sve one koji će u budućnosti vjerovati u njega i njegovo poslanje, a među kojima smo i mi.  

 

Zadržat ćemo se kratko na tom prvom dijelu u kojem Isusmoli za sebe. Počinje s tim da Isus u molitvi, podižući oči prema nebu, Ocu govori da je došao čas. Taj čas je muka, križ i smrt koji će uslijediti odmah nakon ove molitve. Isus u Ivanovom evanđelju ne moli Oca da ga oslobodi od muke, križa i smrti, podlažući se njegovoj volji, nego moli Oca da ga proslavi kako bi i on mogao proslaviti njega. Njihovazajednička proslava je život vječni za sve, a život vječni je upoznavanje Oca i onoga koga je on poslao, Isusa Krista.Kako će se dogoditi taj vječni život, kako upoznavanje Oca i Isusa Krista? Odgovor se nalazi u Isusovom križ. Križ na koji je Isus raspet objavljuje i pokazuje Oca onakvog kakav on doista jest, a on je onaj koji nas u Isusu ljubi tako i toliko da nam ništa nije mogao uskratiti, pa ni svoga Jedinorođenoga Sina. Isus Oca podsjeća da je on dovršio djelo koje mu je Otac dao izvršiti. Činio je to riječima i djelima. Sada moli Oca da on ispuni svoj dio tog dijela, da proslavi Sina, kako bi Sin mogao proslaviti Oca. Taj Očev dio se događa u onom što će uslijediti nakon muke, križa i smrti. A nakon muke, križa i smrti će uslijediti uskrsnuće i uzašašće koji su, iako ih slavimo u vremenskom odmaku od četrdeset dana, zapravo jedinstven događaj Isusove proslave, kako to možemo zaključiti i iz Isusove molitve: „A sad ti, Oče, proslavi mene kod sebe onom slavom koju imadoh kod tebe prije nego li je svijeta bilo.“ 

 

Isus se često molio Ocu. Redovito je to činio na osami. Nije nam poznato jesu li mu trebale i izgovorene riječi ili mu je bio dovoljan govor srca. Rijetko je to činio pred drugima. Jedan od svježih primjera ove liturgijske godine je bilo Lazarovo uskrsavanje kojemu je prethodila glasna molitva sa sličnom gestom podizanja očiju i glasnom molitvom. U toj je molitvi Isus objasnio Ocu da to glasno čini „zbog nazočna mnoštva, da vjeruju da si me ti poslao.“ Ovo je važno uočiti jer moleći glasno i čineći to u zajedništvu s učenicima, možemo zaključiti da to Isus ni ovaj put ne čini zbog Oca - on već zna da ga je Otac uslišio – nego da to čini zbog svojih apostola. Čini to da bi im objavio detalje svog posebnog odnosa s Ocem u koji su i oni uključeni, kao i oni koji će na njihovu riječ povjerovati u njega. Ali čini to i da bi svoje učenike za koje moli Oca, i nas koji ćemo to postati u nekom drugom vremenu, učinio trajnim dionicima molitve. 

 

Prva zajednica Isusovih učenika je osjetila važnost ovog poziva da se uključe u tu Isusovu molitvu. Zato se, nakon Isusovog uzašašća na nebo, ponovo vratila u tu istu dvoranu u kojoj su slavili posljednju večeru i u kojoj je Isus molio da bi i oni molili. Čini to, kako nas je izvijestio ulomak iz Djela apostolskih koji nam je danas ponuđen kao prvo čitanje, u zajedništvu s Isusovom majkom Marijom i drugim ženama. Primjer Isusa, Marije i apostola je primjer koji sve nas koji vjerujemo u Isusa Krista i njegovo poslanje od Oca, poziva da im se pridružimo u molitvi. 

 

Zašto je važno moliti? Rekao bih da postoje tri razloga koja nam sugeriraju današnja liturgijska čitanje. 

 

Prvi je razlog što u molitvi otkrivamo Boga onakvog kakav od doista jest, kakav nam se objavio u Isusu Kristu, Boga koji nas neizmjerno ljubi i ne želi nam ništa uskratiti nego nam želi u Isusu sve darovati. Vrhunac te Božje ljubavi prema nama je njegova proslava na križu, koju je Otac potvrdio uskrisivši Isusa iz groba i pridruživši ga svojoj vječnoj slavi. To otajstvo sakramentalno ponavljamo u svakoj euharistiji. Zato je za nas kršćane euharistija, kao spomen čin Isusovog pashalnog otajstva, njegove, muke, smrti i uskrsnuća, molitva na najizvrsniji način, vrhunac i izvor cjelokupnog kršćanskogživota i uzor svakoj drugoj molitvi.  

 

Drugi je razlog što u molitvi, svakoj molitvi, a osobito euharistiji, produbljujemo svoju povezanost s Bogom, s Isusom s Marijom, apostolima i svecima koje spominjemo u euharistijskoj molitvi kad i mi uzdižemo oči k nebu, odnosno sonom proslavljenom Crkvom, ali i s onom trpećom Crkvom s kojom i za koju molimo. Naravno, molitva nas povezuje i s Crkvom hodočasnika, počinjući od pape, preko biskupa do svih onih koji su kao i mi još uvijek na putu i imaju s namaposlanje da u budu svjedoci Isusa Krista i njegovog uskrsnuća.Naravno da naša molitva ne isključuje ni druge, što se osobito moglo osjetiti i u ovom vremenu pandemije, jer molitva nas ujedinjuje s cijelim svijetom, čovječanstvom i svom stvorenom stvarnošću za koju smo pozvani u molitvi  uzdizati Bogu svoj glas i još više svoje srce.

 

I, konačno, treći razlog za što moramo trajno moliti su teški trenuci života, osobni ili zajednica kojima pripadamo. Molitva nam i u tim teškim trenucima pomaže produbiti svoju povezanost s Isusom i Ocem i staviti se na raspolaganje Božjoj volji. Ona je uvijek razgovor s Bogom koji je naš Otac, koji nas želi slobodne, želi da budemo njegovi sinovi i kćeri. Takva nam molitva, parafraziram ulomak iz Prve poslanice sv. Petra iz koje smo i ove nedjelje pročitali ulomak kao drugo čitanje, pomaže biti zajedničari Kristovih patnja kad nas pogrđuju. Ona nam pomaže da trpimo radije kao kršćani, nego li kao ubojice, ili kradljivci, ili zločinci, ili makar kao nametljivci. I da tim proslavimo Boga kako bi on nas mogao proslaviti. 

 

Molitva u Isusovom životu nije bila nešto usputno. Ona je oblikovala njegov život. Kroz molitvu je Isus postupno otkrivao svoje poslanje. I došao do kraja. Proslavio je Oca. I Otac njega. Ni nama ne bi molitva smjela biti nešto usputno. Ona bi onda trebala oblikovati naš život. Kroz nju bismo postupno, zagledani u Isusa i njegov primjer, i mi trebali otkrivati svoje poslanje. I dovesti ga do kraja. Do proslave Isusa. I Oca. A onda i svoje proslave u njima.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Ocijenite članak
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Zatvori
Pošalji
Glas Grada - Tiskana izdanja
Glas Grada 797
Glas Grada 196
Glas Grada 795
Glas Grada 794
Glas Grada 793
Glas Grada 792
Glas Grada 791
Glas Grada 790
Glas Grada 789
Glas Grada 788
Glas Grada 787
Glas Grada 786
Glas Grada 785
Glas Grada 784
Glas Grada 783
Glas Grada 782
Glas Grada 781
Glas Grada 780
Glas Grada 779
Glas Grada 778
Glas Grada 777
Glas Grada 776
Glas Grada 775
Glas Grada 774
GLAS GRADA 773
Glas Grada 772
Glas Grada 771
Glas Grada 770
Glas Grada 769
Glas Grada 768
Glas Grada 767
Glas Grada 766
Glas Grada 765
Glas Grada 764
Glas Grada 763
GLAS GRADA 762
Glas Grada 761
Glas Grada 760
Glas Grada 759
Glas Grada 758
Glas Grada 757
Glas Grada 756
Glas Grada 755
Glas Grada 754
Glas Grada 753
Glas Grada 752
Glas Grada 751
GLAS GRADA 750
Glas Grada 749
Glas Grada 748
GLAS GRADA 747
GLAS GRADA 746
GLAS GRADA 745
GLAS GRADA 743/744
GLAS GRADA 742
Glas Grada 741
Glas Grada 740
Glas Grada 739
Glas Grada 738
Glas Grada 737
Glas Grada 736
Glas Grada 735
Glas Grada 734
Glas Grada 733
Glas Grada 732
Glas Grada 731
Glas Grada 730
Glas Grada 729
Glas Grada 728
Glas Grada 727
Glas Grada 726
Glas Grada 725
Glas Grada 724
Glas Grada 723
Glas Grada 722
Glas Grada 721
Glas Grada 720
Glas Grada 718/719
Glas Grada 717
Glas Grada 716
Glas Grada 715
Glas Grada 714
Glas Grada 713
Glas Grada 712
Glas Grada 711
Glas Grada 710
Glas Grada 709
Glas Grada 708
Glas Grada 707
Glas Grada 706
Glas Grada 705
Glas Grada 704
Glas Grada 703
Glas Grada 702
Glas Grada 701
Glas Grada 700
Glas Grada 699
Glas Grada 698
Glas Grada 697
Glas Grada 696
Glas Grada 695
Glas Grada 694
Glas Grada 693
Glas Grada 692
Glas Grada 691
Glas Grada 690
Glas Grada 689
Glas Grada 688
Glas Grada 687
Glas Grada 686
Glas Grada 685
Glas Grada 684
Glas Grada 683
Glas Grada 682
Glas Grada 681
Glas Grada 680
Glas Grada 679
Glas Grada 678
Glas Grada 677.
Glas Grada 676
Glas Grada 675
Glas Grada 674
Glas Grada 673
Glas Grada 672
Glas Grada 671
Glas Grada 670
Glas Grada 669
Glas Grada 668
Glas Grada 666/7
Glas Grada 665
Glas Grada 664
Glas Grada 663
Glas Grada 662
Glas Grada 661
Glas Grada 660
Glas Grada 659
Glas Grada 657
Glas Grada 656
Glas Grada 655
Glas Grada 654
Glas Grada 653
Glas Grada 652
Glas Grada 651
Glas Grada 650
Glas Grada 649
Glas Grada 648
Glas Grada 647
Glas Grada 646
Glas Grada 645
Glas Grada 644
Glas Grada 643
Glas Grada 642
Glas Grada 641
Glas Grada 640
Glas Grada 639
Glas Grada 638
Glas Grada 637
Glas Grada 636
Glas Grada 635
Glas Grada 634
Glas Grada 633
Glas Grada 632
Glas Grada 631
Glas Grada 630
Glas Grada 629
Glas Grada 628
Glas Grada 627
Glas Grada 626
Glas Grada 625
Glas Grada 624
Glas Grada 623
Glas Grada 622
Glas Grada 621
Glas Grada 620
Glas Grada 619
Glas Grada 618
Glas Grada 617
Glas Grada 616
Glas Grada 614 / 615
Glas Grada 613
Glas Grada 612
Glas Grada 611
Glas Grada 610
Glas Grada 609
Glas Grada 608
Glas Grada 607
Glas Grada 606
Glas Grada 605
Glas Grada 604
Glas Grada 603
Glas Grada 602
Glas Grada 601
Glas Grada 600
Glas Grada 599
Glas Grada 598
Glas Grada 597
Glas Grada 596
Glas Grada 595
Glas Grada 594
Glas Grada 593
Glas Grada 592
Glas Grada 591
Glas Grada 590
Glas Grada 589
Glas Grada 588
Glas Grada 587
Glas Grada 586
Glas Grada 585
Glas Grada 584
Glas Grada 583
Glas Grada 582
Glas Grada 581
Glas Grada 580
Glas Grada 579
Glas Grada 578
Glas Grada 577
Glas Grada 576
Glas Grada broj 575
Glas Grada 574
Glas Grada 573
Glas Grada 572
Glas Grada 571
Glas Grada 570
Glas Grada 569
Glas Grada 568
Glas Grada 567
Glas Grada 566
Glas Grada 565
Glas Grada 564
Glas Grada 562-563
Glas Grada 561
Glas Grada 560
Glas Grada 559
Glas Grada 558
Glas Grada 557
Glas Grada 556
Glas Grada 555
Glas Grada 554
Glas Grada 553
Glas Grada novi broj
Glas Grada 551
Glas Grada 550
Glas Grada 549
Glas Grada 548
Glas Grada 547
Glas Grada 546
Glas grada 545
Glas Grada 544
Glas Grada 543
Glas Grada 542
Glas Grada 541
Glas Grada 540
Glas Grada 539
Glas Grada 538
Glas Grada 537
Glas Grada 535 / 536
Glas Grada 534
Glas Grada 533
Glas Grada 532
Glas Grada 531
Glas Grada 530
Glas Grada 529
Glas Grada 528
Glas Grada 527
Glas Grada 526
Glas Grada 525
Glas Grada 524
Glas Grada 523
Glas Grada 522
Glas Grada 521
Glas Grada 520
Glas Grada 519
Glas Grada 518
Glas Grada 517
Glas Grada 516
Glas Grada 515
Glas Grada 514
Glas Grada broj 513
Glas Grada 512
Glas Grada 510/511
Glas Grada 509
Glas Grada 508
Glas Grada 507
Glas Grada 506
Glas Grada 505
Glas Grada 496
Glas Grada 497
Glas Grada 498
Glas Grada 499
Glas Grada 500
Glas Grada 502
Glas Grada 504
Glas Grada broj 503
Nazad Naprijed